Användarnamn



Välkommen till Bengans Kundtjänst

Har du frågor om din order? Skriv din fråga i vårt formulär, du hittar det i den blå rutan med i nedre högra hörnet, det ifyllda formuläret gör att det går snabbare för medarbetare att besvara ditt ärende.
Du kan också kontakta oss på support@bengans.se
Telefontid måndag-fredag kl. 10-12 tel: 031-425223

Vanliga frågor:

Här kan du få svar om din order: (du måste vara inloggad)




Övrigt


* Bengans gör allt för att skicka din order så fort som möjligt.
* Vi har flera lager, därför skickas kanske inte din order inte samma dag
* Skulle vi inte kunna leverera en vara, betalar vi alltid tillbaka pengarna


Har ni frågor kring butiksbeställningar, biljetter och livespelningar/artistsigneringar kontaktar ni respektive butik här.

Adress för returer: (Skicka inte förrän du fått svar från oss.)
Bengans E-Handel
Slakthusomr. Hall G
415 02 Göteborg



Organisationsnummer: 556609-3901
VAT nr: SE556609390101


Fakturan skickas via e-mail i samband med leverans.






ORDER:

Jag vill ha min order skickad till en alternativ adress
Jag vill att min order packas på ett speciellt vis
Hur vet jag när min order skickats?
Min order dröjer, varför?
Min vara kom fram skadad
Min vara har ett produktionsfel
Jag har fått fel vara


LEVERANS/FRAKT:

Vad blir fraktkostnaden för min order?
Mitt land finns inte som leveransalternativ
Jag vill ändra leveranssätt
Jag vill ändra mobilnummer/adress/mail och min order är skickad
Vad är leveranstiden på ej skickade varor?
Vad är leveranstiden på skickade varor?
Hur spårar jag min order?
Hur länge ligger mitt paket hos mitt ombud/i butik?
Jag hann inte hämta ut mitt paket hos ombudet och det har gått i retur till er. Vad händer nu?
Jag har valt leveranssätt "Hämta i butik". Hur vet jag när min order finns att hämta?
Min order är dellevererad, vad betyder det?


HEMSIDAN:

Jag har glömt mitt lösenord/användarnamn
Jag hittar inte min order på mitt Bengans-konto
Hur söker jag efter något på hemsidan?
Det jag söker fanns inte på hemsidan, går det att få tag på ändå?
Finns artikeln i lager?


AVBOKNING/BYTE/ÅTERBETALNING:

Jag vill avboka en order
Jag vill byta min vara
Jag vill ångra mitt köp
Hur lång tid tar en återbetalning?


BUTIKSFRÅGOR:

Jag har begagnade skivor jag vill sälja till er, hur gör jag?
Är priserna samma i butik som på nätet?
Finns skivan jag söker i lager i butik om den finns i lager på nätet?




ORDER:


Jag har inte fått en orderbekräftelse/leveransbesked
Först, kolla så det inte fastnat i spamfiltret. Om ni inte hittar det där, kontakta oss på support@bengans.se så kollar vi vad som kan ha gått fel.

Kan jag betala med ett presentkort?
På hemsidan kan du betala med digitala presentkort som köpts via hemsidan men ej med fysiska presentkort (i plast) som går att köpa i butik. De går endast att använda i butik.
 
Jag vill ändra min adress/telefonnummer/mail
Vänligen kontakta kundtjänst på support@bengans.se så hjälper vi er.

Har du bytt mailadress permanent kan vi hjälpa dig med att slå ihop två kundkonton så att du sparar din orderhistorik under samma konto. Kontakta oss på support@bengans.se så hjälper vi dig.

 
Jag vill lägga till en artikel i min order
Tyvärr kan vi inte lägga till artiklar i en redan bearbetad order. Däremot kan vi avboka er order och så kan ni lägga en ny med alla de artiklar ni önskar beställa, så länge en delleverans inte skett. Kontakta oss i så fall.
 
Jag vill ha min order skickad till en alternativ adress
Betalar ni med kort eller Swish har ni möjlighet att ange en alternativ adress när ni lägger ordern, och så länge er order inte har skickats kan vi även ändra detta i efterhand. I så fall mailar du oss. Har du lagt en order mot faktura måste adressen skickas till den adress ni är folkbokförd på.
 
Jag vill att min order packas på ett speciellt vis
Tyvärr har vi inte möjlighet att ta individuella önskemål om paketering av ordrar och varor. Detta beror på att både orderhantering pch paketering styrs automatiskt i förhållande till lagret och individuella önskemål går därför tyvärr inte att uppfylla. Vi paketerar samtliga kundordrar så omsorgsfullt vi bara kan.
 
Hur vet jag när min order skickats?
Ni får ett leveransbesked via mail så fort er order skickats.

Min order dröjer, varför?
Om er order inte skickats kan det bero på att det finns en restnoterad artikel i er order som gör att den dröjer. Finns det andra varor i din order som finns i lager skickas de inom 10-15 arbetsdagar, och den restnoterade artikeln fraktfritt i efterhand. Har du dock valt DHL Express skickas din order först när samtliga artiklar finns i lager.
 
Har ni förbokat en produkt med senare release kommer hela er order skickas i samband med att denna produkt släpps.
Om er order har skickats men inte kommit fram till er eller ett ombud inom 5 arbetsdagar, maila oss så hjälper vi dig att spåra den.
 
Min vara kom fram skadad
Det var tråkigt att höra! Maila oss på support@bengans.se, bifoga gärna bilder på skadan, samt emballaget i JPEG-format, så hjälper vi dig. För att din reklamation ska vara giltig måste du kontakta oss via mail inom 14 dagar, vi återkommer till dig snarast möjligt.
 
Min vara har ett produktionsfel
Det var inte bra, det ska vi lösa såkart! Maila oss på support@bengans.se, bifoga gärna bilder på defekten i JPEG-format, så hjälper vi dig. För att din reklamation ska vara giltig måste du kontakta oss via mail inom 14 dagar, vi återkommer till dig snarast möjligt.
 
Jag har fått fel vara
Vi ber om ursäkt för detta, det fixar vi! Maila oss på support@bengans.se så hjälper vi dig. För att din reklamation ska vara giltig måste du kontakta oss via maill inom 14 dagar. Vi återkommer till dig snarast möjligt.





LEVERANS/FRAKT:


Vad blir fraktkostnaden för min order?
Det beror på vikten av ert paket. Ni hittar de olika viktgränserna här https://www.bengans.se/sv/info/kop-leveransvillkor.html, men ni kan också lägga det ni vill beställa i er varukorg direkt så räknas fraktkostnaden ut automatiskt.

Mitt land finns inte som leverans-alternativ
Ni är nu inne på bengans.se, vår svenska sida där endast leverans till Sverige finns som alternativ. Om ni inte bor i Sverige och vill lägga en order behöver ni först välja "Order Inside EU" eller "Order Outside EU" i flaggmenyn längst upp på hemsidan. Ni kan också gå direkt till bengans.eu om ni bor i ett EU-land, eller bengans.com om ni bor utanför EU.

Jag vill ändra leveranssätt
Så länge er order inte skickats kan vi hjälpa er med detta. Maila då support@bengans.se

Jag vill ändra mobilnummer/adress/mail och min order är skickad
Tyvärr kan vi inte ändra mobilnummer, adress eller mail på en skickad order. Dock kan du fortfarande spåra beställningen via länken i leveransbeskedet.

Vad är leveranstiden på ej skickade varor?
Leveranstid för varje enskild produkt står angiven på produktens sida. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar för lagervaror och 4-10 arbetsdagar för varor som finns i lager hos våra leverantörer.


Vad är leveranstiden på skickade varor?
DHL har en leveranstid på ca 1-3 arbetsdagar och Postnord har en ungefärlig leveranstid på 1-4 arbetsdagar. Ni kan läsa mer om våra leveransalternativ & villkor här: https://www.bengans.se/sv/info/kop-leveransvillkor.html

Hur spårar jag min order?
I ert leveransbesked bifogas en länk med spårningsuppgifter.

Hur länge ligger mitt paket hos mitt ombud/i butik?
DHL och Postnord låter paketet ligga 7 dagar hos ombudet innan det går i retur till oss. Butiken håller paketet i 4 veckor innan det returneras/avbokas.

Jag hann inte hämta ut mitt paket hos ombudet och det har nu gått i retur till er. Vad händer nu?
När paketet kommer tillbaka till oss kommer vi kreditera kostnaden för varan/varorna. Frakten kommer ni fortfarande behöva betala, samt att det tillkommer en hanteringsavgift på 150:- för ej uthämtade försändelser. Vill ni fortfarande ha varan kan ni lägga en ny order via hemsidan. OBS! Avgiften gäller även ej uthämtade "Hämta i butik"-ordrar.

Jag har valt leveranssätt "Hämta i butik", hur vet jag när min order finns att hämta?
Ni får ett leveransbesked via mail när er order finns att hämta i butik.
Min order är dellevererad, vad betyder det?
Artikeln som inte skickats är restnoterad och skickas fraktfritt i efterhand så fort den finns i lager.




HEMSIDAN:


Jag har glömt mitt lösenord/användarnamn
Ert användarnamn är er mailadress. Lösenordet kan ni återställa här: https://www.bengans.se/shop?funk=kund_skickapw

Jag hittar inte min order på mitt Bengans-konto
Kontrollera så att ni inte använde en annan mailadress när ni la er order. Om detta inte är problemet, kontakta oss på support@bengans.se så hjälper vi er.

Hur söker jag efter något på hemsidan?
Längst upp på hemsidan finns ett förstoringsglas med texten "Sök..." bredvid.

Det jag söker fanns inte på hemsidan, går det att få tag på ändå?
Det är möjligt! Vi har flera importsystem. Kontakta oss på support@bengans.se så kollar vi om vi kan få tag på varan ni söker. Bifoga så mycket info ni har kring produkten såsom artist, titel, streckkod och/eller artikelnummer, så kan vi hantera ert ärende snabbare.

Finns artikeln i lager?
I webbshopen kan ni se en artikels status om ni klickar på artikeln. De olika statusalternativen är "I lager", "Fåtal i lager" eller "Ej i lager". Vi gör vårt bästa för att visa en korrekt lagerstatus men reserverar oss för eventuellt lagerfel. Vill ni säkert veta om en artikel finns i lager eller ej är ni välkommna att ringa eller maila oss. Observera att lagersaldo gäller för vår webbshop, ej för våra butiker.




AVBOKNING/BYTE/ÅTERBETALNING:


Jag vill avboka en order
Så länge ordern inte skickats från oss kan vi avboka er order. Kontakta oss då via mail support@bengans.se

Jag vill byta min vara
Om ni vill byta er vara till en annan returnerar ni varan ni ej vill behålla tillsammans med en kopia på er plocklista/följesedel i ert paket som ni skriver "ÅNGRAT KÖP" på så återbetalar vi kostnaden för varan (ej frakten) när vi mottagit er retur. Det är ert ansvar att varan kommer fram till oss i nyskick och obruten förpackning så välj leveranssätt därefter. Ni kan sedan lägga en ny order på varan ni vill ha istället. Returadress för ångrat köp är:

BENGANS E-HANDEL
RETURER
Slakthusområdet, Hall G
415 02 GÖTEBORG

Jag vill ångra mitt köp
Om ni vill ångra ditt köp inom 14 dagar returnerar ni varan tillsammans med en kopia på er plocklista/följesedel inuti paketet som ni skriver "ÅNGRAT KÖP" på så återbetalar vi kostnaden för varan (ej frakten) när vi mottagit er retur. Det är ert ansvar att varan kommer fram till oss i nyskick och obruten förpackning så välj leveranssätt därefter. Vår returadress är:

BENGANS E-HANDEL
RETURER
Slakthusområdet, Hall G
415 02 GÖTEBORG
Hur lång tid tar en återbetalning?
En returnerad artikel återbetals först när vi mottagit er order. När återbetalningen utfärdats beror tiden på vilket betalningsalternativ ni valt. Swish oftast omgående, men upp till 3 dagar. Om ni betalat med Klarna rekomendererar vi er att kontakta dem direkt för exakta uppgifter. Ni hittar kontaktuppgifter till Klarna här: https://www.klarna.com/se/mejla-kundservice/




BUTIKSFRÅGOR:

Jag har begagnade skivor jag vill sälja till er, hur gör jag?
Kontakta den butik ni vill lämna in skivorna till så hjälper de er. Kontaktuppgifter hittar ni här: https://www.bengans.se/sv/info/vara-butiker-oppettider.html

Är priserna samma i butik som på nätet?
Priserna kan ibland skilja sig något från butik och hemsida. Om ni vill veta butikspriset på en produkt kontaktar ni butiken direkt. Ni hittar kontaktuppgifter här: https://www.bengans.se/sv/info/vara-butiker-oppettider.html

Finns skivan jag söker i lager i butik om den finns i lager på nätet?
Webblagret och butikslagret är inte samma lager. Kontakta butiken ni vill besöka direkt för att veta lagerstatus hos just dem: https://www.bengans.se/sv/info/vara-butiker-oppettider.html


Choose country